0

FAQ

1. Sophie de giraf

1.1 Hoe reinig ik Sophie de giraf?

Sophie de giraf is gemaakt van 100% natuurlijk rubber en dient zorgvuldig behandeld te worden. Zoals aangegeven op de verpakking en in de productbeschrijving raden wij aan om Sophie de giraf te reinigen door haar met een vochtig doekje af te nemen. Sophie de giraf mag niet worden ondergedompeld in water, worden gesteriliseerd in een stoomsterilisator of worden afgespoeld met water om schade aan Sophie de giraf te voorkomen. Sophie de giraf is al 60 jaar oud en miljoenen baby’s zijn onafscheidelijk van hun favoriete speeltje. Veiligheid voor uw baby is de hoogste prioriteit van Vulli, fabrikant van Sophie de giraf.

1.2 Kan schimmel ontstaan in Sophie de giraf producten?
In alle speeltjes met een gaatje kan schimmel ontstaan als daar vocht in komt. Mocht ondanks bovenstaande reinigings instructies toch vocht in Sophie de giraf zijn gekomen probeer deze dan zo goed mogelijk te legen. Vocht in Sophie de giraf kan soms schimmel veroorzaken, dit is afhankelijk van hoe schoon het water is. Schimmel aan de binnenkant van Sophie de giraf kan absoluut geen kwaad voor uw kindje.

1.3 Waar wordt Sophie de Giraf van gemaakt?
Sophie de giraf wordt met de hand gemaakt van 100% natuurlijk rubber van de Hevea brasiliensis boom, een veilig materiaal voor uw baby. Alle Sophie de giraf producten voldoen aan de strengste Europese richtlijnen. Sophie de giraf is vrij van BPA, PVC, Phthalaten en andere schadelijke stoffen. We nodigen je graag uit om de volgende video te bekijken om te zien hoe Sophie de giraf wordt gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=GEf4ry7kFrg.

1.4 De stippen verdwijnen van mijn Sophie, is dit schadelijk?
Voor de vlekjes van Sophie de giraf wordt natuurlijke verf gebruikt zoals deze ook in de voedingsmiddelenindustrie wordt toegepast, de verf is dus al het ware "eetbaar". Deze verf wordt tijdens het productieproces handmatig op Sophie de giraf gespoten en ligt dus op het product. Dit in tegenstelling tot plastic speelgoed waarbij de verf in het product is verwerkt. Omdat de verf op het product ligt kan deze eventueel wat gaan vervagen gedurende de tijd. Dit is niet schadelijk voor uw kindje.

1.5 Ik heb toch Sophie gesteriliseerd, kan ik hem nu nog wel gebruiken?
Het kan geen kwaad als Sophie een keer gesteriliseerd is, mits deze er nog zo uitziet als voor het steriliseren. Mogelijk zou wat water in Sophie de giraf zijn gekomen. Probeer dit zo goed mogelijk eruit te laten lopen om schimmelvorming aan de binnenkant van uw Sophie te voorkomen. Als Sophie plakt of gaat ruiken dan raden wij u aan deze weg te gooien. Tevens adviseren wij u steeds, voordat u Sophie aan uw kindje geeft, deze te controleren op defecten.

1.6 Kunnen Sophie de giraf producten in de zon/warmte?
Laat Sophie de Giraf nooit in direct zonlicht liggen en/of bij een warmtebron, hierdoor kan deze verzwakken/smelten.

1.7 Kan natuurrubberen speelgoed van Sophie de giraf verkleuren?
Natuurrubberen producten van Sophie de giraf bevatten geen chemicaliën en antioxidanten om de originele kleur te behouden waardoor deze na gebruik mogelijk zou kunnen verkleuren. Dit is volkomen natuurlijk en te verwachten. Een (lichte) verkleuring heeft echter geen invloed op het gebruik van het speelgoed. Laat een speeltje van natuurlijk rubber nooit in direct zonlicht liggen en/of bij een warmtebron, het speeltje kan hierdoor verzwakken.

1.8 Heb ik een originele Sophie de giraf?
Bekijk op deze website hoe je kunt controleren of je een originele verpakking hebt: www.checkifreal.com

 

2. Natursutten

2.1 Waar worden Natursutten speentjes van gemaakt? 
Natursutten fopspeentjes worden met de hand gemaakt in Italië van 100% natuurrubber en ze zijn fluweel zacht! Dat komt doordat ze gemaakt zijn van het eerste sap van de Heveaboom. Deze kwaliteit rubber is de allerbeste en hierdoor zijn ze mooi licht geel/oranje van kleur en zachter dan andere speentjes van natuurrubber. Ze zijn zeer hygiënisch omdat ze uit één stuk zijn overgoten, hierdoor kunnen vuil en bacteriën niet achterblijven in kieren of naden.

2.2 Worden Natursutten producten geproduceerd op duurzame wijze?
Ja! En dat is heel belangrijk voor ons. Natursutten wil voorzien in onze behoeften zonder dat dit het vermogen van toekomstige generaties schaadt. Dit kan alleen wanneer er duurzaam wordt geproduceerd. Een deel van de inkoopprijs van Natursutten speentjes wordt teruggegeven aan de Maleisische Rubber Board, zij gebruiken dit voor herbeplanting van de Rubberplantages, onderzoek en ontwikkelingen naar een duurzame toekomst voor deze plantages in Maleisië. Ook nemen ze bij Natursutten recyclen erg serieus en hebben ze het gebruik van verpakkingsmateriaal zo ver mogelijk geminimaliseerd. Zo is de verpakking van gerecycled karton en is deze bedrukt met natuurlijke soja inkt. Certificaten: EN 1400-gecertificeerd (EU-veiligheidseisen) & CPSIA gecertificeerd. Lees meer op: www.lgm.gov.my

2.3 Hoe zijn de arbeidsomstandigheden tijdens het productieproces?
Bij Natursutten wordt er gewerkt onder goede arbeidsomstandigheden. De vloeibare Hevea komt weliswaar vanuit Maleisie maar de productie vindt plaats in een familiebedrijf in Italie zodat Europese richtlijnen van toepassing zijn op de werkomstandigheden.

2.4 Aan welke richtlijnen voldoen de Natursutten producten?
Alle Natursutten fopspenen zijn EN 1400-gecertificeerd, wat betekent dat het product voldoet aan de Europese Unie (EU) richtlijn voor dit product gebied in termen van veiligheid, gezondheid en milieu. Ze worden voortdurend getest door ForbrugerLaboratoriet, een onafhankelijke vooraanstaand laboratorium in Denemarken. Ze voldoen ook aan de strenge Amerikaanse CPSIA normen en aan richtlijnen zoals die gelden in Australie, Nieuw-Zeeland en Japan. 

2.5 Mijn baby heeft een latexallergie. Kan ik de Natursutten fopspeen gebruiken?
Ja en nee. Het eiwit dat in zeldzame gevallen een latexallergie zou kunnen veroorzaken wordt verwijderd uit het rubbersap voor Natursutten fopspenen. Dit betekent dat er geen gevaar kan ontstaan voor een latexallergie bij het gebruik van Natursutten. We raden echter het gebruik van een product gemaakt van natuurlijk rubber voor een kind met een diagnose latexallergie, sterk af.

2.6 Waarom is een Natursutten fopspeen beter dan een andere speen?
Als je een Natursutten fopspeen gebruikt, heb je een product dat is gemaakt van 100% natuurlijk materiaal, beter voor het milieu en voor uw baby. Wanneer u een Natursutten fopspeen aanschaft, stelt u uw kindje niet bloot aan: allergie veroorzakende stoffen, kunstmatige kleuren, kankerverwekkende stoffen, chemische weekmakers die de hormoonhuishouding beinvloeden, parabenen, PVC en phtalaten.

Standaard fopspenen hebben een naad waar het schild aan de tuut is vastgelijmd. Deze naden zijn moeilijk schoon te houden en hierin kunnen bacterien zich ophopen. Sommige fopspenen hebben zelfs een open toegang tot de tuut waarin zich vuil en bacteriën verzamelen. Dit is niet het geval met Natursutten fopspenen aangezien Natursutten spenen geen openingen hebben en uit een stuk zijn gegoten met rubber.

2.7 Hoe reinig ik Natursutten spenen?
Steriliseer uw speentje voor het eerste gebruik in kokend water voor 5 minuten, nadat het water van het vuur is verwijderd. Vervolgens kan de speen gewoon onder de kraan gereinigd worden en eventueel kan er van tijd tot tijd wat uitgekookt water over gegoten worden voor extra reiniging. Laat het speentje niet afkoelen in kokend water, hierdoor zal kalk uit het water zich hechten aan uw speentje waardoor deze donker en dof zal worden. Dat is niet schadelijk trouwens en kan geen kwaad en zal gedurende de tijd weer verdwijnen... maar het ziet er niet mooi uit. Natursutten speentjes zijn niet vaatwasmachinebestendig. Het gebruik van magnetron sterilisatoren wordt afgeraden. 

Zie hier ook een filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=MMeBYkSUDLI

2.8 Het schild raakt de neus van mijn baby! Waarom?
De relatief grote schild van Natursutten is ontworpen om zachtjes de neus van je baby aan te raken en geeft hetzelfde veilige gevoel dat de baby ervaart tijdens de borstvoeding. Tijdens de borstvoeding raakt het neusje van de baby ook de borst. Liever een andere vorm? Gebruik dan het Vlinder model van de Natursutten fopspeen. Dit model laat ruimte voor uw baby's neus.

2.9 Wat is het verschil tussen een rond schild of vlinder schild?
Rond: het schild is volledig rond. Dit model raakt zachtjes de neus van de baby wat hetzelfde veilige gevoel geeft dat de baby ervaart tijdens de borstvoeding waar het neusje van de baby ook tegen mana's borst aankomt.

Vlinder: het schild heeft een inkeping aan de bovenkant zodat het schild niet helemaal tegen het neusje aan komt.

2.10 Wat is het verschil tussen een kers - of anatomisch gevormde speen?
De ronde vorm van de kersspeen bootst de vorm van de tepel na en wordt daarom ook vaak een “natuurlijke vorm” genoemd. Deze vorm wordt geadviseerd in combinatie met borstvoeding. De anatomisch gevormde speen volgt de vorm van de mond van het kind (dental) en kan prima worden gebruikt in combinatie met flesvoeding en na de borstvoeding.

Kers: tepelvormig, symmetrisch en herkenbaar voor een baby.

Dental: bol boven (tegen gehemelte), plat onder (tegen tong), stimuleert de ontwikkeling van gehemelte, tong- en kaakspieren en is goed voor de ontwikkeling van het gebit.

2.11 Waarom wordt mijn fopspeen donkerder met het gebruik?
Een Natursutten fopspeen zal donkerder worden na verloop van tijd omdat geen chemicaliën of antioxidanten zijn toegevoegd om de originele kleur te behouden van de 100% natuurlijke rubber. Dit is volkomen natuurlijk en te verwachten. Laat uw speentje niet in direct zonlicht liggen en/of bij een warmtebron, de speen kan hierdoor verzwakken.

2.12 Hoe lang kan ik een Natursutten speentje gebruiken?
Conform de Europese regelgeving is de maximale gebruiksduur van fopspeentjes 6 tot 8 weken, dit geldt voor alle merken fopspenen. Ook wordt geadviseerd voor gebruik van uw speentje deze altijd te controleren op scheurtjes en breuken. Voor kinderen die bijten op een speen is het de vraag of een speentje geschikt is, in dat geval kan beter worden gekozen voor een bijtspeeltje. Een rubberen speentje kan mogelijk verkleuren gedurende de tijd, dit heeft echter geen invloed op de kwaliteit van het speentje. Door te lang gebruik van hetzelfde speentje kan deze plakkerig worden, dit is een signaal dat uw fopspeentje aan vervanging toe is.

 

3. Lulujo

3.1 Wat is het verschil tussen Bamboo en Mousseline?
Bamboo
is niet alleen een heerlijk zacht alternatief voor katoen, tevens is bamboe duurzaam en milieuvriendelijker dan katoen. Bamboe groeit namelijk heel snel (tot 1 meter per dag), bamboe geeft veel meer ruwe grondstof per hectare dan katoen en tevens zijn voor het verbouwen van bamboe geen insecticiden, pesticiden en kunstmest noodzakelijk. Verder heeft Bamboe veel minder water nodig om te groeien dan katoen. Bamboe heeft een groot absorbsie vermogen en neemt vocht heel goed op.

Mousseline is een lichte, zachte, fijngeweven stof van katoen, bamboe, wol of zijde. Mousseline is zeer los geweven. Hierdoor is Mousseline een ademende stof, ideaal dus om te gebruiken om een baby in te bakeren.

De katoenen, en ook de bamboo, mousseline van Lulujo is licht en open geweven en hierdoor ademend, waardoor de lichaamstemperatuur van de baby kan worden gereguleerd om oververhitting te voorkomen. Hoe vaker je de Lulujo producten wast hoe zachter ze worden, en des te beter ze vocht opnemen!

3.2 Een print op de doek voelt wat hard aan, klopt dit?
Het klopt dat een print iets harder aanvoelt dan de stof ernaast. Dit komt door de opdruk, maar heeft verder geen invloed op het gebruik van de doeken.

3.3 Zijn de producten van Lulujo gewassen?
Lulujo producten zijn voorgewassen en zullen dus niet meer krimpen. Ze zijn geschikt voor de wasmachine.

3.4 Is de verf van de prints veilig en verantwoord?
De prints zijn gedrukt met milieuvriendelijke kleurstoffen. Bovendien voldoen ze aan kwaliteits- en veiligheidsvoorschriften volgens Europese normen.

 

4. Pura

4.1 Hoe kan ik een Pura fles reinigen?

De Pura fles en alle silicone onderdelen van de fles kunnen in het bovenste rek van de vaatwasser. De fles kan worden gesteriliseerd door deze gedurende 5-10 minuten in kokend water te leggen of in een elektrische sterilisator.

4.2 Er zit een bultje/rimpel in de sleeve, hoort dit?
Het kan gebeuren als gevolg van een strakke verpakking voor de verzending. Meestal is een lichte vervorming verdwenen zodra u de huls uit de verpakking haalt en om de fles of beker doet. Tevens dient u de verpakking te verwijderen en alle onderdelen even te reinigen alvorens in gebruik te nemen. Alle onderdelen kunnen worden gesteriliseerd worden of uitgekookt (dit zorgt er ook voor dat geringe rimpels of eventuele vervorming vedwijnt).

4.3 Het rietje is stuk, wat nu?
Het kan voorkomen dat een rietje stuk gaat. Er is een dringend advies om kinderen niet op de rietjes te laten bijten, hierdoor kan het sneller stuk gaan. Er wordt hier dan ook geen garantie op gegeven. Er zijn nieuwe rietjes los te bestellen; https://www.kleinegiraf.nl/nl/pura-flessen/pura-roestvrij-staal-flessen-accessoires

4.4 Kan ik losse accesoires bestellen?
Alle losse accesoires zijn bij te bestellen; https://www.kleinegiraf.nl/nl/pura-flessen/pura-roestvrij-staal-flessen-accessoires

4.5 Er komt geen vloeistof door het rietje of door de tuit, wat moet ik doen?
Wanneer een rietje of tuit nieuw is kan het zijn dat het gaatje en/of opening(en) een beetje dicht zit. Dit is vanwege de aard van siliconen, die kunnen de neiging hebben vast te plakken aan elkaar. U kunt een paar dingen doen om dit te verhelpen, buiten gaatjes te prikken voor de stroomsnelheid;

1) Steriliseren/uitkoken: het wordt aanbevolen dat u de tuit of het rietje voor het eerste gebruik uitkookt. Indien u dit al eens gedaan heeft, probeer het nog een keer.  

2) Knijp het topje van de tuit of rietje meerdere keren samen, zodat de drankgaten open gaan op hun breedste punt. Je moet kunnen zien openen. Dit zal helpen om de drankgaten te openen zodat vloeistoffen gemakkelijker zullen stromen.

3) Er zijn drie kleine openingen aan de onderkant van de tuit of rietje. Ze zien eruit als kleine noppen. Elke kamer heeft een sleuf die een goede ventilatie mogelijk maakt. Gebruik je vinger om op een ieder te drukken, zodat de gleuf geopend wordt.

4) Als uw kind is een snelle drinker is, kun je een snellere stroomsnelheid bereiken als je een paar centimeters ruimte laat aan de bovenkant van de fles in plaats van het volledig vullen van de fles/beker.

4.6 Hoe kan ik het verschil zien tussen de slow- en fast flow spenen als ik de verpakking niet meer heb?
Het klopt inderdaad dat er niet op de speen zelf is aangegeven of het de slow flow of de fast flow is. Je kunt ze onderscheiden door naar het gaatje in de speen te kijken. Het gaatje van de fast slow is groter dan het gaatje van de medium flow.

4.7 Wat betekent 18/8 roestvrij staal? Bevat dit nikkel?
18/8 roestvrij staal bevat ongeveer 8% nikkel (en 18% chroom). Het materiaal is echter stabiel en er lekt geen nikkel of enig ander element. Alle tests van de flessen laten geen detecteerbare nikkel of chroom zien (of enige andere zware metalen). Het is een hoogwaardige roestvrijstalen fles.

4.8 Kan een Pura fles van RVS opgewarmd worden in de magnetron?
RVS materiaal kan niet in de magnetron opgewarmd worden.

4.9 Welke Pura fles kan ik het beste kiezen?
In onderstaande tabel staat aangegeven welke Pura fles voor welke leeftijden wordt aangeraden:

Pura tabel

5. Zoocchini

5.1 Hoe vallen de maten van het merk Zoocchini?
Hieronder tref je een maattabel:

 


11. Algemeen vragen

11.1 Wat gebeurt met mijn bestelling wanneer ik niet thuis ben?
Wij werken met diversen vervoerders, afhankelijk van het gewicht en grootte van uw bestelling. Sommige vervoerders bieden een pakket twee keer aan, maar het kan helaas ook voorkomen dat uw pakket niet twee keer aangeboden wordt en ook niet afgegeven wordt bij buren. In dit geval komt het pakket terug naar ons magazijn en krijgt u hier melding van. Via e-mail houden wij u op de hoogte van de status van uw bestelling.

11.2 Wat gebeurt wanneer een product niet op voorraad is?
Wanneer een deel van de bestelling niet op voorraad is, versturen wij bij voorkeur alle producten in één keer zodra dit deel van de bestelling wel op voorraad is. Als levering te lang duurt zullen wij uw de bestelling eventueel in delen uitleveren. Wij kunnen hierover eventueel contact met u opnemen.

Mocht je vragen hebben over de je bestelling of de levering, dan kun je ons bereiken via info@kleinegiraf.nl of telefonisch op: (010) 218 08 37.

11.3 Kan mijn bestelling ook op een ander adres bezorgd worden?
Het is mogelijk om je bestelling op een ander adres te laten bezorgen. Bij het invullen van je NAW-gegevens in het bestelproces kun je een ander afleveradres opgeven.

11.4 Kan ik een artikel ook ophalen bij jullie kantoor?
Helaas is dit niet mogelijk. Onze voorraad is niet op kantoor maar in een groot magazijn elders in Nederland. Wel kunt u via de verkooppunten op onze pagina kijken of het artikel dat u zoekt ergens in het land te koop is en direct op te halen.

11.5 Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Bestellingen worden meestal binnen 2-3 werkdagen geleverd. Echter, door drukte bij de postbezorgers kan vertraging optreden. Wij kunnen geen garantie geven op levertijden.

Afhankelijk van de vervoerder ontvangt u een Track & Trace code zodra de zending vertrekt uit ons magazijn.

11.6 Hoe kan ik betalen bij Kleine Giraf?
Betalingen vinden plaats in de beveilgigde omgeving van Multisafepay. U kunt kiezen uit betaling via Ideal, Mastercard, VISA, Maestro, GiroPay, Sofort banking, Bancontact en Overboeking. Multisafepay

Wanneer u kiest voor betaling onder rembours kunt u contant betalen aan PostNL bij aflevering van de goederen.

Verder zorgt Kleine Giraf ervoor dat u uw online aankopen altijd via een HTTPS verbinding doet. Via deze verbinding kunt u er zeker van zijn dat de gegevensoverdracht beveiligd is.

11.7 Heb ik garantie op mijn aangekochte producten?
Op onze artikelen is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. Eventueel aanvullende garantie wordt genoemd in de product omschrijving.  

11.8 Kan ik een los onderdeel bijbestellen?
Voor het bestellen van een onderdeel zoals bijvoorbeeld een wiel, kap etc. verzoeken wij je om contact op te nemen per mail of telefoon. Wij kunnen voor jou informeren of het betreffende onderdeel nog verkrijgbaar is en wat de eventuele kosten zijn.

11.9 Ik wil mijn bestelling wijzigen of annuleren, kan dat?
Zodra u uw bestelling heeft geplaatst wordt deze zo snel mogelijk verwerkt. Hierdoor is het soms mogelijk dat wij uw annulerings- of wijzigings verzoek niet meer kunnen verwerken. Je kunt je bestelling echter ook binnen 14 dagen retourneren door het pakketje tegen betaling aan ons terug te sturen. U kunt het pakketje retourneren naar:

Kleine Giraf
T.a.v. Afdeling Retouren
Zeppelinstraat 39
2652 XB BERKEL EN RODENRIJS

11.10 Een artikel is kapot of werkt niet, of ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat nu?
Ondanks onze inspanningen om alle bestellingen correct en onbeschadigd te verwerken kan het voorkomen dat u wellicht verkeerde of beschadigde artikelen ontvangt. Natuurlijk zullen wij dit probleem voor u oplossen. Neemt u in dit geval alstublieft contact met ons op per telefoon +31102180837 of per email via info@kleinegiraf.nl.

11.11 Ik heb mij bedacht, kan ik een artikel retourneren?
U kunt zonder opgaaf van reden uw bestelling retourneren binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen, mits het artikel ongebruikt, ongeopend en onbeschadigd is. Indien u gebruik wilt maken van dit herroepingsrecht zijn de kosten van retourneren voor uw rekening. 

Voor retournering kunt u gebruik maken van ons retourformulier. Vul dit formulier in en voeg het ingevuld mee met uw producten. Na ontvangst en controle van de goederen betalen wij het factuurbedrag aan u terug (uiterlijk binnen 30 dagen na de retourzending/herroeping).

11.12 Heb ik garantie? Kan ik een nieuw product ontvangen?
Kleine Giraf BV zet zich in om kwalitatief goede producten te leveren. Al onze producten hebben een standaard garantie van een jaar na aankoop op materiaal- en fabrieksfouten. Sommige fabrikanten bieden een langere fabrieksgarantie, deze staat dan vermeld in de productinformatie.
Wanneer geconstateerd wordt dat een artikel een fabrieksfout vertoont, dan is reparatie of vervanging geheel kosteloos voor u binnen de garantietermijn. Hiervoor dient wel een aankoopbewijs aanwezig te zijn. De beslissing tot reparatie of vervanging is aan de specialisten van Kleine Giraf BV en de fabrikant.

Een reparatie kan onder andere inhouden dat u een reparatieset of vervangende onderdelen toegestuurd krijgt welke u dan zelf kunt monteren. Eventueel defecte onderdelen kunnen wij in vrijwel alle gevallen nasturen.

Eventueel defecte producten zullen altijd worden onderzocht en soms worden gerepareerd door de leverancier. Na beoordeling/reparatie zorgen wij er voor zorgen dat het artikel weer naar u teruggestuurd wordt. Helaas hebben wij geen invloed op de reparatieperiode van een defect product.

Wanneer de garantietermijn is verstreken of wanneer het defect niet onder de fabrieksgarantie valt, zullen we indien mogelijk het product graag repareren voor een redelijk bedrag. Kleine Giraf BV kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor het repareren van defecten wanneer deze niet onder de fabrieksgarantie vallen.

Op de met ons gesloten overeenkomsten zijn onze in-verkoopvoorwaarden van toepassing, deze kunnen op verzoek toegezonden worden. Wanneer uw product een gebrek vertoont dat binnen de garantievoorwaarden valt, kunt u een garantieclaim indienen.

11.13 Is het mogelijk om een kleurplaat te ontvangen?
Hier kunt u een kleurplaat van Sophie de Giraf downloaden.

 


Copyright 2020 Kleine Giraf | Webdevelopment Webparking & Artylicious